Oprogramowanie dla przychodni – pomoc czy niepotrzebny zamęt

Profesjonalne oprogramowanie dla przychodni medycznych jest odbierane w różnoraki sposób. Jedni chwalą to narzędzie, mówiąc, że jest bardzo praktyczne i przydatne w pracy lekarzy oraz pozostałych pracowników. Inni narzekają, że to tylko niepotrzebny zamęt. Nie ma sensu kupować programu, który jest tak drogi. Dawniej lekarze posługiwali się długopisem, a rejestracja odbywała się przez telefon i nie było z tym większych problemów.

Faktycznie, zwyczajna rejestracja i odręczne wypisywanie recepty nie ma wpływu na poprawę stanu zdrowia pacjenta. Trzeba natomiast podkreślić, że gdy dokumentacja jest tworzona na komputerze w gotowych już formularzach, czynność ta zajmuje mniej czasu i lekarz może więcej tego czasu przeznaczyć na bezpośredni kontakt z chorym. Wówczas jest szansa na dłuższe badanie i rozmowę z pacjentem. Poza tym, gdy pacjent sam może umówić się na wizytę, nie musi dzwonić i oczekiwać w kolejce. Nie trzeba też zatrudniać pracownika do tego właśnie celu.

Wszystko wskazuje na to, że program do obsługi przychodni jest dużym udogodnieniem. Bardzo pomaga lekarzom i pozostałym pracownikom. Poza tym korzystnie wpływa też na pacjentów. Mają większą swobodę w umawianiu się na wizyty. Na pewno nie wprowadza zamętu. Może trochę jest zamieszania, bo trzeba odzwyczaić się od ręcznego wypisywania recept, na rzecz tworzenia ich w komputerze. Jednak do tego da się przyzwyczaić.

Najbardziej liczy się tu fakt, że dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu można wygodnie zarządzać przychodnią i wykonywać szereg innych czynności. Na oprogramowaniu tym zyskują lekarze i pacjenci. Dodatkowe informacje o oprogramowaniu można znaleźć na stronie.

  Przychodnie do 2017 r. muszą mieć oprogramowanie medyczne