Gdyby nie sponsoring…
Kultura była, jest i będzie w naszym społeczeństwie odgrywała bardzo ogromną rolę i tego raczej nic nie zmieni. W wielkich i małych miastach istnieje bardzo wiele inicjatyw, podejmowanych przez różne osoby, które to inicjatywy mają na celu tworzenie różnych festiwali i przedstawień. Jednakże nasza współczesność potrafi być bardzo brutalna. Aby pewne pomysły ujrzały światło dzienne, potrzeba jest pewnych środków finansowych. Dlatego też nieocenionym elementem w tej sytuacji staje się sponsoring. Trzeba przyznać, że w naszym kraju nie brakuje chętnych osób i podmiotów, które chętnie decydują się sponsorować różne inicjatywy. To pokazuje, że w naszym kraju wciąż i niezmiennie jest bardzo duże zapotrzebowanie na różnego typu inicjatywy kulturalne. Oczywiście sponsorzy kultury i sztuki pochodzą z bardzo różnych środowisk. Te lokalne inicjatywy przeważnie są sponsorowane przez miejscowych przedsiębiorców, którzy skupiają się na lokalnych klientach. W odniesieniu do ogólnokrajowych inicjatyw możemy jednak mówić już o potężnych sponsorach, którzy działają na skalę co najmniej krajową.